GEOLOCALIZAREA VEHICULELOR,De la 12€ fără TVA! Comparați!
GEOLOCALIZAREA VEHICULELOR,
De la 12€ fără TVA! Comparați!
Economisițipână la 45%
comparând toți furnizorii din sector!
Economisițipână la 45%comparând toți furnizorii din sector!

Cum să-ți alegi localizarea GPS auto?

Timp de citire: 6 min

Senzorii GPS sunt instrumente indispensabile monitorizării auto prin GPS a flotei de companie. În prezent există mai multe tipuri de modele, cu caracteristici diferite, pentru utilizări diferite. În plus, achiziționarea lor este din ce în ce mai accesibilă.

Cu scopul de a alege bine senzorul care corespunde cel mai bine nevoilor sale de monitorizare prin GPS, este esențial să se înțeleagă principiile de funcționare aleacestor echipamente.

Și evident să se aleagă un senzor pentru vehiculul de afaceri care corespunde bugetului.

Acest articol are drept obiectiv expres de a detalia funcționarea senzorilor GPS, diferitele tipuri de aparate și criteriile obiective care permit alegerea modelului, între care, prețul unui senzor GPS.

Ce este un senzor GPS?

Un senzor GPS este un emițător/receptor ce permite monitorizarea prin GPS a vehiculului în care este integrat. Dar cum funcționează acesta?

Principiul

Un senzor GPS, captor, detector, sensor, transductor (în română) sau ”tracker” (în engleză), este un mic aparat care se conectează la rețeaua de poziționare prin satelit GPS pentru a înregistra în timp real localizarea exactă a întregului ansamblu pe care este fixat sau în  care este integrat.

Dată fiind dimensiunea mică a acestor echipamente, ele pot fi utilizate spre a localiza orice element pe care sunt fixate. Senzorii sunt uneori puși în ghiozdanul unui copil sau la zgarda unui animal de companie.

Dar utilizarea lor de bază este legată de vehicule. Ei permit astfel localizarea foarte rapidă a  oricărei mașini furate sau de negăsit în alte moduri. Senzorii GPS reprezintă deci un  instrument apreciat de administratorii de flote auto de afaceri sau de către operatorii societăților de transport rutier.

Funcționarea GPS-ului

În funcționarea senzorilor GPS, este esențial să se distingă faza de recepție și faza de emisie.

  • Receptorul este fixat în mașină , fie direct sub caroserie, grație magneților, fie în torpedou, ori în portbagaj,
  • În acest caz, receptorii alimentați vor putea fi conectați la bateria vehiculului,
  • Punerea în funcțiune a sistemului se declanșează fie la demararea vehiculului, fie la intervale regulate de 2 minute, fie când vehiculul se deplasează sau șoferul oprește motorul – adică la variația de tensiune - la pornirea sau la oprirea vehiculului care declanșează sistemul,
  • Receptorul se conectează cu semnalul rețelei de satelit GPS, care îi trimite poziția geografică la intervale regulate,
  • Datorită conexiunii prin rețele celulare mobile, poziția este ea însăși trimisă la intervale mai mult sau mai puțin regulate prin senzorul dispozitivului de urmărire ”în timp real”, în general un software, sub forma alertelor prin SMS, sau la întoarcerea vehiculului în cazul sistemelor neconectate.

Avantajele senzorilor GPS sunt numeroase, caci ei permit companiilor să obțină o gamă largă de informații GPS precum:

  • Localizarea exactă și în timp real a colaboratorilor lor,
  • Numărul de kilometri parcurși zilnic,
  • Numărul de opriri efectuate , cât și durata acestora,
  • Istoricul deplasărilor : o hartă reprezintă sub forma unei scheme parcursul precis al vehiculelor.

Dealtfel, serverele prestatorilor propun alte funcții cheie care oferă date vizând optimizarea utilizării flotelor de afaceri.

Este astfel posibil:

  • Să se obțină un bilanț zilnic complet al fiecărui vehicul: ora plecării, ora sosirii, intervalul de pauză, durata fiecărui traseu, viteza medie…,
  • Să se primească prin SMS ansamblul acestor informații: la intervale regulate, la o oră precisă sau când vehiculul iese din zona geografică definită anterior.

Așadar, utilizarea unui senzor conectat la rețeaua GPS servește în același timp companiei și clienților acesteia: societatea câștigă în productivitate optimizând munca angajaților și clientul are, de exemplu, asigurarea că livrarea va fi efectuată în timp util.

Tipuri de senzori în localizarea auto GPS

Există mai multe tipuri de senzori GPS pentru vehiculele utilizate în scopuri profesionale: cu sau fără abonament, alimentați sau autonomi, conectați sau neconectați.

Senzori conectați sau neconectați

Este important de precizat că această caracteristică ”conectat” sau ”neconectat” a senzorilor de localizare nu se referă decât la funcționalitatea raportării și a comunicării datelor de geolocalizare în timpul deplasării. Evident, orice senzor trebuie să fie conectat la semnale  GPS pentru a putea funcționa.

Însă senzorii ”neconectați” nu sunt asociați unei transmisii a datelor prin rețelele celulare mobile. Datele de monitorizare prin GPS sunt deci consultate odată ce senzorul a fost înlăturat din mașină, sau odată pe lună în ceea ce privește suportul de stocare. Acești senzori care au avut succes în cadrul societăților de transport rutier, nu mai sunt foarte utilizați.

Senzori autonomi sau alimentați

Una dintre cele mai mari clasificări ale senzorilor GPS se referă la modul de alimentare electrică.

Un senzor GPS autonom este un senzor care funcționează cu baterie internă. Un senzor alimentat este un senzor care poate fi legat direct la circuitul bateriei vehiculului.

Senzorii autonomi vor trebui reîncărcați la intervale mai mult sau mai puțin regulate.  Senzorii alimentați au o autonomie de funcționare aproape nelimitată.

Senzori GPS cu abonament și fără abonament

Întrebarea principală care se referă la funcționarea diferitelor modele de senzori GPS esteprobabil următoarea: Această funcționare necesită un abonament pentru transmisia  datelor?

Întrebarea nu este clară câtă vreme mulți senzori GPS fără abonament sunt totuși echipați cu  cartele SIM și se conectează la rețeaua celulară pentru a trimite datele de geolocalizare cu regularitate, prin SMS.

Cum să alegi senzorul GPS

Aceste mari categorii determină un set de întrebări care pot constitui tot atâtea criterii de alegere obiectivă a unui senzor. Unul dintre aceste criterii este evident prețul diferitelor tipuri de senzori GPS.

Criterii de alegere pentru localizarea auto prin GPS

În funcție de nevoile fiecărei companii, obținerea răspunsurilor la mai multe întrebări poate determina alegerea unui senzor GPS:

  • Care este autonomia senzorului? Această întrebare trebuie pusă în paralel cu durata medie de deplasare în scopuri profesionale a vehiculelor echipate.
  • Care este frecvența actualizării în cazul localizării prin GPS? Pentru soluția care permite localizarea auto GPS aproape în timp real, trebuie achiziționate modelele cu abonament.
  • Care sunt celelalte dispozitive de siguranță ale echipamentului? Anumite echipamente includ de exemplu detectori de mișcare.
  • Care sunt diferitele funcționalități ale raportării? Caracteristicile software-lor de urmărire cu senzori nu sunt mereu atât de performante.
  • Care sunt mijloacele de fixare pe vehicul? Receptorii magnetici permit o poziționare discretă, dar necesită un nivel bun de etanșeitate, verificabilă în funcție de IP (gradul de protecție) declarat.
  • Senzorul este echipat cu mijloace de comunicare vocale cu vehiculul sau mai curând cu șoferul acestuia?
  • În cele din urmă, care este nivelul de servicii oferite clientului din partea furnizorului, în ceea ce privește accesibilitatea, eficacitatea în caz de asistență și politica de garanție spre exemplu?

Prețurile senzorilor

În mod firesc, prețul este, de asemenea, un criteriu esențial, de luat în considerare când se realizează compararea caracteristicilor senzorilor GPS.

În funcție de tipurile de senzori, prețul va putea fi cuprins între intervalele următoare:

  • Senzorii fără abonament , cu baterie internă, cu funcționalități limitate vor putea fi vânduți la sume mai mici de 100 de Euro (470 RON), ajungând până la sume de 200 de Euro (940 RON) pentru un model de comunicare,
  • Senzorii cu abonament sunt în general comercializați la sume cuprinse între 200 și 400 de Euro (940-1880 RON),

Abonamentul fiind el însuși facturat cu suma de 10 și 20 de Euro (47 și 94 RON) în plus față de costul achiziționării senzorului.

În orice caz, este preferabil să se facă cât mai multe solicitări de oferte de senzori GPS la cât mai mulți furnizori pentru a putea obține tariful practicat pentru modelul și serviciulcare corespund cel mai bine nevoilor companiei. Servicii on-line precum Companeo permit obținerea numeroaselor oferte clare și informative cu câteva clicuri.