CARD DE COMBUSTIBILComparați principalii furnizori într-un minut!
CARD DE COMBUSTIBIL
Comparați principalii furnizori într-un minut!
Card, Servicii, Avantaje ...
Comparați toate soluțiile!
Card, Servicii, Avantaje ...Comparați toate soluțiile!

Cardurile de carburant multi-brand, adevărate soluții universale

Timp de citire: 5 min

Unul dintre cele mai importante argumente care ar putea determina ezitarea eventualilor utilizatori de carduri de carburant constă în limitarea inevitabilă a numărului de benzinării la o singură rețea de brand emitent. Ceea ce ar putea deveni o mare problemă dacă acest utilizator are obiceiul de a parcurge anumite trasee în care acest brand emitent ar dispune de puține puncte de vânzare. A avea rezervorul gol cu un card de carburant ar fi cu adevărat problematic!

Pentru a remedia acest inconvenient, mai mulți furnizori au acceptat să colaboreze spre a propune carduri de carburant multi-brand sau multi-marcă.

Cum funcționează cardurile de carburant multi-brand pentru profesioniști? Care sunt avantajele acestor carduri? Care sunt principalele rețele de carduri multi -brand?

Cardurile de carburant multi-brand: principiu și funcționare

Este simplu: cardurile de carburant multi-brand funcționează ca toate celelalte carduri de carburant. Dar în mai multe benzinării!

Ce reprezintă un card de carburant multi-brand pentru companie?

Un card de carburant multi-brand este un card de carburant clasic care poate fi utilizat în benzinării aparținând brandurilor  diferite.

La fel ca în cazul cardurilor clasice de carburant, este vorba despre un card de plată sau de credit cu sau fără cip, care este utilizat pentru a plăti cheltuielile legate de deplasările realizate din motive profesionale.

De fapt, există mai multe tipuri de carduri de carburant: cardurile pot fi preplătite (carduri de plată), sau cu plata la termen lunar, cu factură (card de credit).

În afara carburantului, ele permit câteodată plata cheltuielilor legate de întreținerea vehiculului, de taxele de drum, respectiv de staționările în parcare.

În sfârșit, ele pot să mai permită gestionarea amenzilor aplicat colaboratorilor companiei în timpul deplasărilor cu vehiculele companiei.

Cea mai mare parte a cardurilor se referă la vehiculele ușoare, dar anumite carduri sunt în special adaptate pentru  vehiculele utilitare sau pentru camioane.

Funcționarea cardurilor de carburant multi-brand

Cardurile de carburant se utilizează ca oricare alt card:

În majoritatea cazurilor, funcționarea este următoarea:

Cu ajutorul unui software de gestiune a cardurilor de carburant on-line, compania asociază un card unui vehicul, unui tip de carburant și eventual unui plafon de cheltuieli, pe lună, pe zi sau ambele,

Colaboratorul deținător al unui card de carburant identifică o benzinărie care îi acceptă cardul grație unei aplicații, unui site al prestatorului sau  logo-ului cardului care este de obicei indicat în fața benzinăriei,

Atenție, în cazul cardurilor multi-brand, plata nu este posibilă uneori decât cu un distribuitor automat de carburant ale anumitor branduri partenere și nu la ghișeu,

Colaboratorul utilizează cardul de carburant pentru a-și plăti cheltuielile de carburant cu ajutorul codului său PIN și menționând kilometrajul și codul de șofer,

Este trimisă lunar (în general) către companie o factură unică cu toate detaliile de consum, pentru consumul tuturor cardurilor.

Avantajele cardurilor de carburant multi-brand

Avantajele cardurilor de carburant acceptate de către mai multe branduri nu sunt deloc neglijabile, atât din punct de vedere economic cât și din punct de vedere practic.

Avantaje economice

Avantajele economice ale cardurilor multi-brand nu sunt neapărat cele mai importante, însă nu sunt de neglijat.

De fapt, anumite carduri permit obținerea reducerilor de câțiva bani la prețul unui litru de carburant – condițiile pot varia de la un brand partener la altul. Prețul cardurilor de carburant multi-brand este în el însuși avantajos, pentru că acestea sunt aproape totdeauna gratuite.

În realitate însă, principalele avantaje economice sunt legate de facturarea cea mai corectă a cheltuielilor de carburant a companiei, cu un sistem mult mai simplu decât acela al deconturilor, imposibil de falsificat și sigur.

Simplificarea adusă în materie de gestiune este astfel o sursă esențială de economie.

Avantaje practice

Avantajele cardurilor de carburant multi-brand sunt înainte de toate practice:

Mai mult decât cardurile de carburant mono brand, ele permit plata consumului într-un număr mare de benzinării – mai multe mii în România, respectiv în Europa!

Gestionarea  cheltuielilor de carburant este simplificată considerabil raportat la sistemul de deconturi, la fel ca și calculul TVA-ului deductibil,

În cazul în care cardurile sunt plătibile la termen, nici angajatorul și nici angajatul nu trebuie să plătească pe loc  cheltuielile de carburant,

Facturile oferă mai multe informații și sunt mai detaliate decât deconturile în ceea ce privește utilizarea bugetului de carburant al companiei, 

Cardurile sunt furnizate în general cu un software de administrare on-line care permite urmărirea aproape în timp real a acestor informați, pentru totalul de carduri de carburant distribuite în companie,

Alte servicii aferente cardurilor,  permit în special calculele optimizate ale traseelor, cu decont precis, în timp real, spre exemplu al costului carburantului.

Dar principalul avantaj al unui card multi-brand fiind că permite plata în numeroase benzinării, cele mai bune carduri carburant multi-brand vor fi evident acelea care dau acces la cel mai mare număr de pompe în zona de utilizare prevăzută!

Principalele rețele multi-brand

Există în acest moment două tipuri de rețele de carduri multi-brand pe piața românească: rețelele de carduri ale companiilor petroliere și rețelele de carduri ale prestatorilor  de servicii specializate.

Cardurile de carburant ale companiilor petroliere și  ale distribuitorilor independenți

Cardurile de carburant ale brandurilor marilor companii dar și marii distribuitori independenți permit în prezent aprovizionări la mai multe benzinării, de obicei concurente.

Este vorba deci despre o partajare a rețelelor, dar acordurile sunt adesea destul de complexe:

Spre exemplu, rețelele Petrom și OMV sunt cotate multi-brand, dat fiind faptul că permit accesul una la cealaltă, fiind proprietatea aceleiași companii. Dealtfel, aproape toate cardurile de carburant de pe teritoriul românesc dispun de parteneriate la scară europeană cu numeroși distribuitori străini de servicii.

Cardurile de carburant ale prestatorilor multi-brand

  • Cardul Eurowag este acceptat de către brandurile Lukoil, Socar, RBCGaz, Dieselpoint,
  • Cardul UTA care are diverse branduri partenere: MOL, Lukoil, Gazprom, anumite stații OMV, Oscar, Petrom, Smart Diesel, RBCGAz,
  • Cardul Cardoil Avantaj stabilește parteneriate cu o multitudine de branduri românești și străine precum
  • Petrom, OMV, Gazprom, Rompetrol, Lukoil, MOL, UTA (cu toate brandurile la care UTA deschide accesul).

Doriți să obțineți un card multi-brand? Comparați ofertele mai multor furnizori cerând oferte de carduri de carburant pe Companeo.ro!